FACEBOOK

В началото

Като повечето грандиозни проекти, историята на фейсбук се ражда от нищото, като една обикновена малка мрежа наречена facemash, пусната в Харвардският университет през 2003 година, чиито създадател е второкурсникът (по това време) Mark Zuckerberg. По това време проектът представлявал малък сайт със снимки и информация за няколко члена на Харвард. До тогава е нямало публикувана информация от подобно естество представяща университета от тази гледна точка, и за по малко от 4 часа сайтът има генерираниоколо 450 посещения с над 22 000 прегледа на снимките. Няколко месеца по късно, в началото на 2004 година, Марк Зукерберг налага известни промени в програмирането на сайта, и новият проект стартира с името thefacebook. В буквалният превод на Български би звучало като „Книгата За Лица”. Това всъщност са албумите които се раздават на на учениците, съдържащи снимки и информация за съучениците им, спомагащи опознаването им. Нещо като албумите в миналото които някои от вас може би все още притежават. TheFacebook всъщност представлява нещо като такъв албум, в електронен вариянт. Членството по това време е ограничено само до студентите в Харвард. За по малко от месец, повече от половината колежани, вече притежава регистрации в мрежата. Скоро след това към проекта на Марк се присъединяват и Едуардо Сеивърин (бизнес аспекти), Дъстин Московиц (програмист), Андрю Маккалъм (графичен дизайнер) и Крис Хюз. В рамките на следващите 2-3 месеца. TheFacebook разширява достъпът на потребители до всичките университети на територията на САЩ. В средата на 2004 фейсбук получава първите си инвестиции в размер на 500 000 долара от PayPal. Към краят на 2004 година името на TheFacebook бива сменено на Facebook, и началото на 2005 година официално бива закупен домейнът facebook.com за 200 000 долара. Следват инвестиции от Accel в размер на 12 700 000 Долара, и 27 500 000 долара от Greylock. Малко по късно, достапът на потребители се разширява и до служителите на няколко компании сред които Apple и Microsoft , след това достъпът бива отворен за потребители от целият свят, при условие че са над 13 години. До тогава единственият му конкурент се явява в лицето на най голямата социална мрежа до тогава Myspace. Година по късно Yahoo води преговори за закупуване на Facebook срещу 1 млрд. Долара. По това време Марк самооценява проекта си на 8 млрд. Долара. През 2007 година Microsoft закупува 1.6% дял от Фейсбук за 240 милиона долара.

До днешни дни статистиките на фейсбук посочват
над 400 милиона регистрирани потребители,
над 20 милиона стават фенове на страници всеки ден,
над 80 000 сайтове използват добавката фейсбук кънект,
чрез която 60 милиона потребители свързват външни сайтове с фейсбук всеки месец.
Над 100 милиона използват фейсбук от своите телефони.
Над 1 милион разработчици от над 180 държави.
Днес facebook е индифициран като номер 1 в класациите за социялни мрежи, и на 2-ро място след google в световната мрежа (world wide web).

more info from HERE

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s




%d bloggers like this: